dragonball Z
2 deltagere
Side 1 af 2
Side 1 af 2 • 1, 2
dragonball Z
her kan i skrive hvis i læser og hvad i synes om bøgerne og om spillene til og alt hvad der nu er labvet af dragonball Z til alt muligt.
har næsten læst alle manga bøgerne og er snart færdig med anime bøgerne også.
har næsten læst alle manga bøgerne og er snart færdig med anime bøgerne også.
dragonforce- Arena leder
- Antal indlæg : 259
Ynglings Farve : rød
Sv: dragonball Z
Jeg kan nu meget godt lide Dragonball Z. Det var en af de første danske manga'er jeg begyndte at læse, da jeg allerede havde set anime'en på den tyske kanal RTL2. Jeg kan bedre lide handlingen i Dragonball Z end i den første del af historien (Altså Dragonball). Måske fordi Goku nu er voksen, og den ikke kun handler om ham, men også om hans søn, Gohan. Vi møder også mange flere nye racer, og jeg synes bare generelt der skere flere, og mere interessante ting i Dragonball Z. Har selv alle bøgerne, og har set alle filmene.
altså alle anime serier WOW det er svært at set især hvis man skal finde det på danske kanaler hvor er du heldig Sango
dragonforce- Arena leder
Danmark har et elendigt udvalg af både manga og anime. Jeg selv personligt bestiller manga fra Tyskland da de har et MEGET størrer udvalg, og anime får jeg bestilt hjem fra japan, men ser det dog også på Youtube og diverse steder hvis jeg ikke lige har pengene til at købe DVD'erne. Jeg køber også ofte anime og manga til J-Popcon hvert år.
ok men jeg er enig i det uduelige udvalg i Danmark men det er blevet vist på dr1 engang men så stoppede de med det (hvad har dr1 gang i) og siden har jeg kun læst bøgerne uden at kunne se anime som inspireret mig i starten.
men har ingen tyske kanaler
men kan du give et forslag hvor man kan se det
men har ingen tyske kanaler
men kan du give et forslag hvor man kan se det
dragonforce- Arena leder
Altså f.eks. Youtube er ofte en god kilde, men Aolvideo og Veoh kan ofte bruges også. Veoh bruger jeg mest til når jeg skal se de nyeste episoder fra Prince of Tennis jeg endnu ikke har haft penge til at købe, da episoderne ikke er splittet op på Veoh.com
ja der ligger meget dragonball Z men det hakker lidt er du sikker at det er et godt sted at se dragonball Z?
dragonforce- Arena leder
Dragonball Z ser jeg med tyske stemmer på Youtube. Kender ikke til kvaliteten på den på Veoh og andre steder. Ser bare hovedsageligt The Prince of Tennis på Veoh
men findes der ikke en hel anime fra første til sidst afsnit med dragonball Z på dansk kan ikke tysk og kan en kvart engelsk.
dragonforce- Arena leder
Nej det gør der ikke. Danskerne fik det aldrig rigtigt stemmelagt, da serien ikke kørte i Danmark, og kan selv ikke holde ud at høre på dansk og engelsk stemmelægning i Anime. Derfor ser jeg det enten med tyske stemmer, eller japanske med engelsk undertekst.
altså der er nogle special serier på dansk men lyden er dårlig der og man kan høre ekoer hele tiden har de men har lyst til at sælge dem det er med dr. wheeler og med cooler og hans kompaner.
2. forskelige men hvordan finder du den japanske dragonball Z serie?
2. forskelige men hvordan finder du den japanske dragonball Z serie?
dragonforce- Arena leder
Den kan jeg heller ikke finde. Dragonball Z ser jeg med tyske stemmer. Er god til tysk, så forstå alt hvad de siger. Jeg er bare en Otaku, og defor ser jeg rigtig rigtig mange forskellige slags anime, som de fleste i Danmark som regelt heller ikke kender (Medmindre man er til J-Popcon). Meget af det jeg ser er endnu ikke udgivet på andre sprog en japansk, og så søger jeg på nettet efter episoderne med engelske undertekster. Jeg er bare så heldig at hele Dragonball og Dragonball Z serien er blevet udgivet på tysk. Så søger bare på "Dragonball Z folge", og så kommer den med forskellige episoder på tysk. "Folge" betyder "Episode" så hvis der er en specifik episode du vil se, så bare tast "Dragonball Z folge -nummeret på episoden du vil se-". Du kan finde forskellige episode guides på engelsk ved at søge på google.
men nu kan jeg ingen ord på tysk og slet ikke sige noget på det sprog og læser jo for det meste anime serien og derfor vil gerne se det på tv eller computer fordi så jeg forstår hvad jeg har læst ved at se filmene og se om der er forskel det er derfor jeg så meget søger efter at få det på danske undertekster eller på dansk.
dragonforce- Arena leder
Det skal du nok ikke regne med kommer til at ske inde for den nærmere fremtid. Danskerne oversatte jo Dragonball Z til dansk, men det blev fjernet fra programmet igen, da seertallene var for lave, og det kunne ikke sælges. Mange anime fans vil ikke se anime hvis det har dansk stemmelægning. Derfor er Naruto på dansk også blevet fjernet, men det kører stadig hver torsdag om natten, men så med japanske stemmer og danske undertekster. Shaman King og Tokyo Mew Mew har også kørt på dansk, men fordi så mange fans ikke ville se det med danske tekster, så blev seertallene alt for lave, og så var det spild af penge. Bland andet fordi danskerne køber deres anime fra 4kids i America, som også har elendig stemmelægning, og også har klippet frygtelig mange ting ud af deres anime. De fleste fans gider bare ikke se og høre på det. Så enkelt er det, desværre.
men nu er pokemon filmene også med dansk stemme men dragonball Z blev jo heler ikke dte mest populære anime serie fordi det blev sendt på et tidspunkt hvor ingen kan se det og savner bare sådan at se det men ikke med dansk tale med danske undertekster forid der er der ikke ekoer i baggrunden når de snakker og så kan man læse tingene hvis man ikke forstår det hvis det kom med danske undertekster.
dragonforce- Arena leder
Jah sandt nok, men desværre hvis der ikke er penge i det, så vil de ikke lægge tekster på. Danmark har bare meget lidt udvalg i anime og manga =/ Men kan glæde dig med at manga'en og anime'en af Dragonball Z følger hinanden næsten fudlkommen præcist. Det er bare sådan i Anime'en at imellem sagaen med Freezer og Cell, så vender Garlic Junior tilbage. Cirka omkring episode 108 af dragonball z, og lidt frem, men ellers følger de hinanden meget præcist. Så er der selvfølgelig også lavet Dragonball GT, som du også kan finde på tysk.
men det har jeg set på bøger men har set dem sjældent gang i en bog central for 50 kr men havde ikke nok penge og næste dag jeg kom var de ryddet fordi de blev købt alle sammen (20 stk) og jeg blev så sur og spurgte om de fik et nyt sæt hjem og det fik de først i 2010 og det var så irreterende men har anime og selve den rigtig historie.
låner dem på biblotekket forid gider ikke at købe bøgerne.
låner dem på biblotekket forid gider ikke at købe bøgerne.
dragonforce- Arena leder
I Danmark køber jeg kun Death Note, fordi de udkom i Danmark før Tyskland. Ellers bestiller jeg al manga fra tyskland, og al anime fra Japan. På Amazon.de kan man også købe brugt tysk manga, så man ikke skal betale samme pris som i butikkerne. En bog til 6,50 Euro, kan man få ned til en pris af 1,50 hvis den er brugt. På yesasia.com kan man få rabat og fri porto hvis man køber for et bestemt beløb, eller over det.
men altså i Danmark kan man ikke skaffe det inde på f.eks. qxl.dk der hvor de er brugte eller inde på cool shop eller sådan noget sælger de ikke dragoball Z (ikke den mest prof til at finde købe ting på slags sider)
dragonforce- Arena leder
Danske sider er generelt dårlige at købe anime på. Hvis du vil have noget ordentligt må det købes fra udlandet, men så kan du selvfølgelig ikke få det med danske stemmer eller tekst. Du kan måske købe de danske Dragonball Z film som blev udgivet nogen år tilbage, men køber selv ikke ting på dansk, da jeg som regelt har det hele på japansk eller tysk i forvejen.
men hvad for nogle sider er bedst at købe dragonball Z på (altså danske hjemmesider) er simpelhen den ultimative fan (kun overgået af pokemon og dragonforce) så fyr løs med gode side.
dragonforce- Arena leder
Jeg aner ikke hvor du kan få Dragonball Z på dansk henne i Danmark xD Nu har jeg jo aldrig haft behov for at finde det på dansk, men hvis du er sådan en ultimativ fan, så burde du prøve at tage med til J-Popcon. En anime/manga festival der bliver holdt hvert år i Valby, den første weekend i November. Der kommer tusinder af fans ligesom dig. Der kan du komme ind i dealerrummet. En stor sal fyldt med små "butikker" hvor de sælger alt muligt importeret fra japan, du aldrig vil kunne finde i Danmark! Og så kan du snakke med andre der også elsker Dragonball og andre anime og manga. Så er der også den store cosplay konkurrence. Hvor du kan lavet et kostume (F.eks. et Son-Goku kostume) og så gå op på scenen og optræde med måske en sang, en scene fra serien eller bare et lille sjovt stykke. Du kan være 6 i en gruppe. Vinderen skal så repræsentere Danmark i de Internationale Cosplay konkurrencer i Japan! Har selv deltaget de sidste tre år med min gruppe, og skal da også igen i år, men har endnu ikke vundet den store præmie.
hvordan kan man vide det er fra dragonball Z og ikke fra naruto og cosplay (hvad betyder det) men hvor ligger den såkaldte valby henne?
men har problemmer med at falde i snak med fremmede.
men har problemmer med at falde i snak med fremmede.
dragonforce- Arena leder
Det kan du se, eller spørge dem om.
Cosplay er et ord der er sat sammen af costume (kostume) og play (lege/spille). At cosplaye betyder at du syer eller køber et kostume som ligner det samme som en person fra en anime eller manga. F.eks. kan du sy, eller få nogen til at sy en dragt der ligner Son-Gokus. Så kan du tage den på, måske få dig en paryk, og så ligesom "spille" ham. Sådan lidt rollespils agtigt. Vi spiller dog ikke, men går bare rundt i vores kostumer, for at vise dem til andre. Det er så til J-Popcon at der bliver holdt en stor cosplay-konkurrence hvor grupper på 6 eller mindre kan optræde. De kan lavet et lille sjovt stykke, synge, danse eller hvad de nu har lyst til. Så kan der blive giver præmier for best act, best group, best song, best craft, most originale, best cosplay, crowds favourite, og så den store præmie som er en tur til Japan.
Valby ligger i nærheden af København.
Du behøver sådan set heller ikke snakke med fremmede. Gør jeg heller ikke så meget. Jeg har mine veninder, og så andre venner rundt om i landet som jeg mødes med derinde, og så går vi bare rundt og prøver alle de forskellige ting, og køber ting. Der er både et spillerum fyldt med alle mulige spil fra japan, mini biografen hvor de viser japanske film 24 timer i døgnet, cafeteriet med japansk mad, læserummet hvor du kan sætte dig ned og læse i alle bøgerne der er, små konkurrencer lidt hist og her osv. Der er rigtig meget at lave, men jeg kommer der mest for at købe ting da det er billigere end at skulle betale porto fra japan, og så deltage i cosplay-konkurrencen med mine veninder.
Cosplay er et ord der er sat sammen af costume (kostume) og play (lege/spille). At cosplaye betyder at du syer eller køber et kostume som ligner det samme som en person fra en anime eller manga. F.eks. kan du sy, eller få nogen til at sy en dragt der ligner Son-Gokus. Så kan du tage den på, måske få dig en paryk, og så ligesom "spille" ham. Sådan lidt rollespils agtigt. Vi spiller dog ikke, men går bare rundt i vores kostumer, for at vise dem til andre. Det er så til J-Popcon at der bliver holdt en stor cosplay-konkurrence hvor grupper på 6 eller mindre kan optræde. De kan lavet et lille sjovt stykke, synge, danse eller hvad de nu har lyst til. Så kan der blive giver præmier for best act, best group, best song, best craft, most originale, best cosplay, crowds favourite, og så den store præmie som er en tur til Japan.
Valby ligger i nærheden af København.
Du behøver sådan set heller ikke snakke med fremmede. Gør jeg heller ikke så meget. Jeg har mine veninder, og så andre venner rundt om i landet som jeg mødes med derinde, og så går vi bare rundt og prøver alle de forskellige ting, og køber ting. Der er både et spillerum fyldt med alle mulige spil fra japan, mini biografen hvor de viser japanske film 24 timer i døgnet, cafeteriet med japansk mad, læserummet hvor du kan sætte dig ned og læse i alle bøgerne der er, små konkurrencer lidt hist og her osv. Der er rigtig meget at lave, men jeg kommer der mest for at købe ting da det er billigere end at skulle betale porto fra japan, og så deltage i cosplay-konkurrencen med mine veninder.
nu er jeg den eneste dragonball Z fan af alle mine venner og sådan set er der langt til valby fra hvor jeg bor men altså er der et stort telt med dragonball Z?
dragonforce- Arena leder
Side 1 af 2 • 1, 2
Side 1 af 2
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum